Fen Bilimleri dersi programı, öğrenciyi merkeze alan bütüncül bir eğitim yaklaşımı ile aşağıdaki bilgi ve becerilerin kazandırılmasını hedefler:
MEB Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı temel alınarak yapılandırılan Fen Bilimleri dersleri; “Fen Bilimleri” ve “Fen Bilimleri Laboratuvarı” başlıkları altında yürütülür. Ders tasarımları, öğrencinin öğrenme sürecine zihinsel ve fiziksel olarak aktif katılımını sağlayacak şekilde planlanır. Bilgiyi yapılandırma, yorumlama ve geliştirme süreçleri; araştırma-sorgulama temelli, proje ve problem tabanlı yaklaşımlarla desteklenir. Öğrencilerin aktif öğrenen bireyler olarak kendi öğrenme sorumluluğunu alması hedeflenir.
Öğrenme süreci; TigTag, Twig, BrainPop, BrainPopJr, Gizmos, Edumedia, Sebit VCloud gibi çeşitli dijital platformlarla desteklenir. BYOD (Kendi Cihazını Getir) uygulaması sayesinde tüm dijital platformlardan ve online kaynaklardan yararlanılır. Nearpod, Kahoot, BookWidgets, Phet Colorado gibi araçlarla ders içeriği zenginleştirilir; teknolojinin etkili entegrasyonu sağlanır.
Farklılaştırılmış eğitim içerikleri ve öğretim yaklaşımlarının etkililiği; çeşitli ölçme-değerlendirme yöntemleriyle kontrol edilir. Ulusal ve uluslararası sınav ve proje çalışmalarına katılım teşvik edilir.
Ders dışı öğrenme ortamlarını değerlendirmek amacıyla yurt içi ve yurt dışı geziler düzenlenir. Bu geziler, MEB Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın bütüncül eğitim yaklaşımını destekleyecek şekilde yapılandırılır. Edinburgh Bilim Festivali ve NASA Bilim Gezisi gezilerinde öğrenciler; astronomi, biyoloji, fizik, kimya, yer ve çevre bilimleri ile fen ve mühendislik uygulamalarını deneyimler. Doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma bilinci geliştirilir; bilimsel bilginin oluşumu ve kullanımı süreçleri anlaşılır.
Uzay Kampı gezisinde öğrenciler, astronomi, bilim, matematik ve teknoloji alanındaki çalışmaları gözlemler; iletişim, takım çalışması ve liderlik becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.
Bilim Festivali etkinlikleri kapsamında panel, münazara, deney yarışmaları, fen yetenek yarışmaları, interaktif deneyler ve üniversite-akademisyen iş birlikleri düzenlenir. Bu sayede öğrencilerin teorik ve pratik bilimsel altyapıları güçlendirilir. Alanında uzman konukların katılımıyla düzenlenen paneller sayesinde öğrenciler; bilim, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki ilişkiyi fark eder, araştırma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.
Dünya Su Günü ve Dünya Çevre Günü gibi etkinliklerle, öğrencilerin ekosistem üzerindeki insan etkisini fark etmeleri ve yaşam biçimlerini gözden geçirmeleri sağlanır.
Öğrencilerin Fen Bilimleri dersi kapsamında yaptıkları çalışmalar çeşitli platformlarda yayımlanır. EDGE STEAM dergisinde (Fen Bilimleri, Matematik, Bilim Teknolojileri ve Görsel Sanatlar ortak ürünü olarak), çevrim içi eğitim portallarında ve elektronik kitapçıklarda bu çalışmalar yer bulur.
Ortaokul Fen Bilimleri Bölümü’ne Z39H dahili 6361 numarasından ulaşabilirsiniz.