The Koç School

THE KOÇ SCHOOL

Koç Okulu: 2019 Okula Dönüş Eğitim Şenliği

Koç Okulu’nun tüm öğretmen ve idari çalışan kadrosuna çeşitli kişisel ve profesyonel gelişim fırsatları sunan Okula Dönüş Eğitim Şenliği, 26 – 28 Ağustos tarihlerinde gerçekleşti.

“Bağlantıda olmak” ana teması üzerine kurgulanmış şenlik, geçtiğimiz yıl boyunca çeşitli paydaşlar ve araçlar aracılığıyla edinilen içgörüler ile tasarlandı. Kurumsal Planlama ve Değerlendirme Departmanı liderliğinde hazırlanan eş zamanlı 89 farklı oturum içeren 40 atölyeye, 500’e yakın Koç Okulu öğretmeni ve idari kadrosu katıldı. Atölyelerin yanı sıra, takım oyunları ve eğlenceli etkinliklerin yer aldığı şenliğe, Vehbi Koç Vakfı Genel Müdürü Erdal Yıldırım ve AÇEV Genel Müdürü Burcu Gündüz de ilham veren konuşmalarıyla katkıda bulundu. 2019 Okula Dönüş Eğitim Şenliği, İlkokul, Ortaokul, Lise öğretmenleri ve tüm idari kadronun birlikte katıldığı “vücut perküsyonu” çalışmasını da içeren Genel Kurul’un ardından, okul olarak “sokak lezzetleri” temalı piknikle sona erdi.

Detaylı geribildirim değerlendirme çalışmaları arasında yer alan ilk dönütlerden öne çıkan konularda, Koç Okulu çalışanları ana temaya uygun olarak farklı kişi ve birimlerle bağ kurduklarını, okul olarak takım olduklarını hissettiklerini, motive olduklarını ve kişisel gelişimlerine katkı sağladıklarını belirttiler.

Bir çok farklı araştırmada, herhangi bir kurumda birbirine sahici katkıda bulunan çalışanların topluluklarını güçlendirdiği belirtiliyor. Farklı alanlardan konusunda uzman eğitmenlerin yer aldığı atölye ve eğitimlerin yanı sıra, Eğitim Şenliği’ne katkı sağlayabileceğini ileten 100’den fazla Koç Okulu çalışanı ayrıca şenlikte eğitim, lojistik vb. konularda içerik ve destekte bulundular.

2019 – 2020 eğitim yılına keyifli, heyecanlı ve hem kişisel hem de profesyonel gelişim fırsatlarıyla başlayan Koç Okulu Ailesi, yıl boyunca şenlikte odaklanılan bazı konularla ilgili atölye ve gelişim çalışmalarına devam edecek.

Okula Dönüş Eğitim Şenliği Atölyeleri

  1. Şiddetsiz İletişim – Non-Violent Communication
  2. Sosyokrasi – Sociocracy
  3. Derin Demokrasi – Deep Democracy
  4. Sınıf İçi Uygulama Becerileri
  5. Düşünme Becerileri
  6. Etkin Ders İçin Nöro/Sinir Bilim: Nasıl “beyin dostu” dersler ve müfredat oluşturabiliriz?
  7. Tasarım Odaklı Düşünme
  8. Bilinçli Farkındalık
  9. Theory U
  10. Dijital Dünyada Fırsatlar ve Sorumluluklar
  11. Z Kuşağını Anlamak
  12. Ayrıştırmadan Bütünleştirmeye Kapsayıcı Eğitim ve BEP
  13. Tüm Okul Müfredat Tasarım Özellikleri
  14. Etkin Öğrenme Yaratımı İçin Sınıf Alışkanlıkları: Sınıf Ortamımızı Olumlu Yönde Nasıl Manipüle Ederiz?
  15. Öğretmen-Öğrenci-Veli İlişkisinde Sınırlar
  16. Öğrenmenin Ruhsal Dinamikleri
  17. Öz düzenleme Becerileri
  18. Öğrenmede Hareket
  19. Ergenlik Döneminde Davranışsal Bozukluklar ve Öğretmenlere Öneriler
  20. Üstün Yetenekli Çocuklar
  21. Öğrenmenin Duygusal Temelleri
  22. Tükenmişlikten Pozitifliğe
  23. Veli İletişiminde Barış Dili
  24. Veriden Yapay Zekaya
  25. “Bu okulda barış dili konuşulur.”
  26. Özel Eğitim
  27. Keşfederek Öğrenme: Disiplinlerarası Heyecan Verici Projeler Yaratma
  28. Apple iBooks ile Materyal Geliştirme
  29. Microsoft Excel
  30. iMovie Film & Müzik Düzenleme
  31. Sabun Atölyesi
  32. Yeşil Kimya Atölyesi
  33. Müzik Deneyimi
  34. Seramik
  35. Ebru Sanatı
  36. Streetball Temel Teknikleri ve Oyun
  37. Badminton Temel Teknikleri ve Oyun
  38. Voleybol Temel Teknikleri ve Oyun
  39. Pilates
  40. Tenis Temel Teknikleri ve Oyun