The Koç School

KOÇ OKULU

Performans Sanatları

Performan Sanatları Bölümü olarak disiplinlerarası yaklaşımla öğrencilerin birey olarak duygusal, bedensel ve sosyal farkındalıklarını geliştirmeyi, fiziksel kapasitelerini artırmayı ve yaratıcılıklarını zenginleştirmeyi amaçlıyoruz. Ses ve nefesi doğru kullanmak, imge gücünü geliştirmek, doğaçlama ve sahne tekniğini kazandırmak, jest ve mimik kullanımının farkındalığını kazandırmak temel hedeflerimiz arasındadır.
Müzik yoluyla görsel, işitsel ve matematiksel zekayı geliştirici oyunlar oynarız ve etkinlikler planlarız. Öğrenme sürecini mümkün olduğunca zevkli hale dönüştürüp, öğrencilerimizin yaratıcı yeteneklerini geliştiririz. Müzik ve ritim açısından öğrencinin gelişimine paralel bir çalışma ortamı sağlayan orff, melodika, flüt enstrümanları ile çalışmalar yaparız. Dinleti, konser ve özel günlere ait etkinliklerle öğrencilerin müziğe ve enstrüman çalmaya yönelik ilgilerinin artması, paylaşım duygularının gelişmesi amaçlanır.

Drama

Drama, disiplinler arası yaklaşımla öğrencilerin birey olarak duygusal, bedensel ve sosyal farkındalığını geliştirmeyi, fiziksel kapasitelerini artırmayı ve yaratıcılıklarını zenginleştirmeyi, ses ve nefesi doğru kullanmayı, imge gücünü geliştirmeyi, doğaçlama ve sahne tekniğini kazandırmayı, jest ve mimik kullanımının farkındalığını kazandırmayı hedefler.

Müzik

Koç Okulu İlkokul müzik dersi programı öğrencilerin yaşadıklarından yola çıkarak; görsel, işitsel, matematik, müzik  zekalarını  geliştirici  oyunlar ve etkinliklerle öğrenme sürecini mümkün olduğunca zevkli hale dönüştürüp, yaratıcı yeteneklerini geliştirmeyi hedefler.

Müzik ve ritim açısından öğrencinin gelişimine paralel bir çalışma ortamı sağlayan orff, melodika, flüt enstrümanları ile çalışmalar yapılır.

Dinleti, konser ve özel günlere ait etkinliklerle öğrencilerin müziğe ve enstrüman çalmaya yönelik ilgilerinin artması, paylaşım duygularının gelişmesi amaçlanır.

Müzik Dersi Programı olarak MEB müfredatı uygulanır. İlkokul müzik dersi müfredatına bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Bölüme, 110I’dan veya dahili 6397/6519 numaralarından ulaşabilirsiniz.

Dans

Dans dersinin eğitimi yaratıcılık, performans ve eleştirel analizi içeren sanatsal süreçlerden oluşur. Bu süreçler öğrencilerin sembol sistemlerini okuması, eleştirel düşünme becerilerini kullanması, sözlü olmayan muhakeme ve iletişimde en üst düzeye çıkması, fikir alışverişi yapması, işbirliği içinde ve yardımlaşarak çalışması ve sosyal bir ortamda diğerleriyle etkileşim içinde olmasını gerektirir. Daha da kapsamlı olarak, dans eğitimi bir yandan kinestetik ve uzamsal öğrenmeleri geliştirirken diğer yandan da kişinin hem kendisi ile hem de çevresindekiler ile ilgili bilgilerini ve farkındalığını arttırmasını sağlar.
 
Sanat konusunda yapılan araştırmalara göre dans eğitimi alan öğrencilerin aşağıdaki özellikleri göze çarpar:
  • Günlük hayatlarında iç motivasyonları yüksek, disiplinli ve odaklı kişilerdir.
  • Duygu ve düşüncelerini etkin bir şekilde ifade edebilirler.
  • Yaratıcı ve imgeseldirler.
  • Hem kendi çalışmalarını hem de başkalarının çalışmalarını eleştirel bir gözle analiz edebilirler.